Blog

Manažéri a vlastníci firiem

Blog

Tipy na dosiahnutie efektívnejšej spolupráce

Keď ide o sociálne médiá, zamestnanci sú v dnešnej dobe mimoriadne aktívni. Tímy sa združujú vo vlastných skupinách v aplikácii WhatsApp a aktívne využívajú kanály ako LinkedIn a Yammer, aby udržali krok s aktuálnym vývojom v ich pracovnej sfére. Počas pracovnej doby taktiež využívajú Facebook a Twitter. Byť informovaný o všetkom, čo sa deje a komunikovať s klientami a kolegami sú dva piliere v centre pozornosti digitálnej éry. Ako sa však zachovať v takejto situácii ako manažér?

Úskalia pre manažérov

Súčasní manažéri majú problém s riadením internej komunikácie už v rámci svojho vlastného tímu. Moderní manažéri sa potýkajú s prechodom z formálnej komunikácie založenej na velení a kontrole na komunikáciu otvorenú a inšpiratívnu. Zamestnanci používajú svoje vlastné komunikačné kanály a prekračujú rámec formálnych spôsobov ako medzi sebou konzulotvať pracovné projekty. Tímy pozostávajú z interných zamestnancov a externých partnerov, čo znamená, že zorganizovať osobné mítingy je veľmi komplikované. Niekedy ani podporné online nástroje nefungujú tak, ako by mali, najmä čo sa týka práce s ľuďmi mimo organizácie, ktorí používajú svoje vlastné nástroje. Pre manažéra je dôležité udržať prehľad a tím na trati v súlade s cieľmi príslušného projektu. Práve z tohoto dôvodu môže byť pre manažérov výhodou ak reagujú na najnovší vývoj v oblasti spolupráce v digitálnom veku s cieľom zabezpečiť účinnú spoluprácu.

Zmeňte to: Každá nevýhoda má svoje výhody

Sociálne siete zmenili spôsob, akým ľudia komunikujú so svojou rodinou, priateľmi a známymi vo svojom osobnom živote. Takisto sa zmenil aj spôsob, akým ľudia komunikujú na pracovisku. Výskum spoločnosti Dimension Data ukázal, že je potrebné spolupracovať interaktívnejším spôsobom. Dnes sa množstvo stratégii spolupráce zameriava na implementáciu sociálnych “zlepšení”, ktoré umožňujú zamestnancom komunikovať efektívnejšie a vyhľadávať sa navzájom jednoduchšie. To umožňuje zamestnancom zdieľať poznatky a rýchlejšie ich pretaviť do akcie. Zamestnanci sami vyhľadávajú informácie namiesto toho, aby im boli doručené bez ich vyžiadania. S tým je spojených niekoľko benefitov, ktoré sociálne siete ponúkajú:

  • Jednoduchšie spojenie sa s kolegami
  • Búranie bariér
  • Zníženie zahltenia zbytočnými informáciami

Manažérom, ktorí sa s takýmito výzvami stretávajú, sa odporúča reagovať na súčasný technologický vývoj v oblasti spolupráce s účelom dosiahnutia jej zvýšenej efektivity.

Stiahnite si náš e-book “Sila podnikových nástrojov pre komunikáciu a spoluprácu” vyplnením priloženého formulára.

Súvisiace články

Stiahnuť e-book